Veelgestelde vragen
Reserveringen
Ik heb geen creditcard. Kan ik toch bij Boutique Hotel Het Scheepshuys reserveren?
Je kunt bij ons zonder creditcard reserveren via de boekingsmodule op onze website, via de email of telefonisch. Je betaalt de kamer bij aankomst via pin, creditcard of contant.
Ik wil mijn reservering annuleren. Wat zijn de regels?
Bij annulering tot 1 dag vóór de aankomstdatum worden geen kosten in rekening gebracht (mits geannuleerd vóór 12.00 uur).
Bij annulering daarna of indien je niet komt opdagen (no-show) wordt de totale reservering in rekening gebracht. Voor groepen gelden andere annuleringsvoorwaarden. Je kunt deze vinden in onze algemene voorwaarden.
Krijg ik precies dezelfde kamer als op de foto?
De foto’s op deze website geven een indruk van de diverse kamers bij Boutique Hotel Het Scheepshuys. We hebben 12 eigenzinnige, verschillende kamers. Afhankelijk van de reservering wordt bepaald welke hotelkamer geschikt is.
Kan ik ook een babybedje reserveren?
Ja, dat kan. Wij kunnen altijd kosteloos een kinderbedje bij op de kamer plaatsen.
Zijn huisdieren welkom in het hotel?
Huisdieren zijn niet welkom in het hotel.
Aankomst
Hoe laat kan ik inchecken?
Je kunt elke dag tussen 15:00 en 19:00 uur inchecken. Na 19:00 uur hebben wij een code service om de deur te openen. Wij stemmen vooraf altijd jouw inchecktijd met je af.
Kan ik bij het hotel parkeren?
Bij ons hotel kun je gratis parkeren op ons terrein, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over je auto tijdens je verblijf. Geniet van je verblijf zonder extra parkeerkosten, want bij ons is parkeren voor hotelgasten helemaal gratis en makkelijk.
Hoe bereik ik het hotel?
Je kunt het hotel bereiken met de auto via de A58, A27.
Daarnaast zijn wij met de fiets, taxi en de bus bereikbaar (buslijn 5 en 7 vanaf Centraal Station Breda.) Kijk hiervoor op ov9292.nl.
Bekijk hier in Google maps waar Boutique Hotel Het Scheepshuys zich bevindt.
Biedt het hotel een shuttle service aan?
Wij hebben een shuttle service naar de diverse vliegvelden met een vaste vervoerder. Voor actuele prijzen neem contact met ons op.
Verblijf
Is er WiFi in het hotel?
Wij hebben gratis WiFi beschikbaar op alle kamers en algemene ruimtes.
Hoe ver is het centrum vanaf het hotel?
Met de auto ben je in 5 minuten in het centrum, met de fiets ben je er in 10 minuten en lopend binnen 25 minuten. Wij verhuren ook fietsen.
Op 500 meter van het hotel is een bushalte. Indien nodig regelen wij graag een taxi voor je.
Is roken toegestaan in het hotel?
Roken is niet toegestaan in het hotel. Buiten op het terras staan diverse asbakken.
Is er ook een restaurant bij het hotel om te dineren?
Diner is niet mogelijk in het hotel. Op loopafstand zit een drietal goede restaurants. In het centrum van Breda zijn zeer veel verschillende restaurants. Graag geven wij je goede restaurant tips vanuit de receptie. Indien gewenst kunnen we altijd voor je reserveren.
Kan ik een fiets huren?
Er zijn 8 fietsen beschikbaar voor verhuur. De kosten bedragen €9,50 per fiets per dag.
Vanaf hoe laat kan ik de door mij gereserveerde kamer gebruiken?
De kamer is op de dag van aankomst vanaf 15:00 uur voor jou beschikbaar. Indien je graag eerder van de kamer gebruik wenst te maken neem dan contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden.
Is de receptie 24 uur bemand?
Wegens onze kleinschaligheid is onze receptie niet 24 uur bemand. Wij zijn goed bereikbaar via de mail info@hetscheepshuys.nl of per telefoon/what’s app op +31 (0)76 581 6910.
Voor noodgevallen is er een noodnummer beschikbaar of bel je indien nodig 112.
Is er een mogelijkheid in het hotel om drankjes af te nemen?
Sinds kort hebben we een koffiebar in ons hotel. Hier kan je terecht voor goede kop koffie, heerlijke speciaal geselecteerde thee en andere drankjes.
Is er een strijk- en of was service in het hotel?
Wij hebben een strijkplank en strijkbout voor je beschikbaar. Indien gewenst kunnen wij je kleding laten wassen.
Vertrek
Hoe laat moet ik op mijn dag van vertrek mijn kamer verlaten?
Uitchecken is dagelijks om uiterlijk 11.00 uur. Tegen betaling is een late check-out mogelijk.
Is het mogelijk om een factuur te ontvangen?
Wij kunnen de factuur per e-mail verzenden. Indien je graag bedrijfsgegevens op de factuur wenst, horen wij dit graag.